AB Dijital Pazarlar Yasası Şimdi de iPadOS İçin 6 Ay Süre Tanıdı

Posted by

Avrupa Birliği (AB)’nin yürütme organı Avrupa Komisyonu, Dijital Piyasalar Yasası (DMA)’nı olası rekabet ihlallerine karşı önleyici tedbirlerine şimdi de Apple iPad tabletleri de dahil edecek şekilde genişletti. Apple artık iPadOS mobil işletim sisteminin önümüzdeki 6 ay içinde AB Dijital Yasası düzenlemelerine uygun olmasını sağlamak zorunda.

Son zamanlarda Apple, Dijital Pazarlar Yasası’na uyum sağlamak için çeşitli değişiklikler yaptı. Bu değişiklikler arasında, riskleri azaltmak ve AB’deki kullanıcılar için daha güvenli bir deneyim sağlamak amacıyla iOS uygulamaları için onay süreci, pazar yeri geliştiricileri için yetkilendirme ve alternatif ödemelere ilişkin açıklamalar gibi yeni korumaların getirilmesi yer alıyor. Şirket ayrıca geliştiricilerin iOS’ta alternatif pazar uygulamaları oluşturmasına da olanak tanıdı. Avrupa Komisyonu artık Apple’ın iPad ekosisteminde de benzer değişiklikler yapmasını istiyor.

Avrupa Komisyonu’nun bu hareketi, Apple, Amazon, Meta ve diğerleri gibi büyük teknoloji şirketlerinin dijital pazarlara hakim olmalarını engellemek için onlara yönelik daha geniş bir baskının parçası. 7 Mart 2024 tarihinde tam olarak yürürlüğe giren kanun, üçüncü taraf işletmelerin işleri zorlaştıran sözde bekçiler olmadan müşterilerle daha iyi etkileşim kurmasına yardımcı olmayı amaçlıyor.

Dijital Pazarlar Yasası’na uymak için Apple’ın yasanın yasal çerçevesi kapsamında yenilikler yapmaya ve kullanıcıları korumaya çalışırken iOS ve iPadOS için alternatif uygulama mağazalarına ve ödeme işlemcilerine izin verilmesiyle ilgili riskler konusunda hükümetler ve kullanıcılar tarafından dile getirilen endişeleri ele alması gerekiyor.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir